nuoria pöydän ääressä lukemassa Raamattua riparilla

Rippikoulu

TERVETULOA ALOITTAMAAN RIPARIVUOTTA 2024

Ilmoittautuminen rippikouluihin on sunnuntaina 29.10.2023. Messu, johon osallistumme, alkaa klo 10 kirkossa ja sen jälkeen on luvassa lisäinfoa ja ilmoittautumislomakkeitten täyttö. Toivomme paikalle vähintään yhtä huoltajaa riparilaisen kanssa! Ota kynä mukaan.

Ensi kesän leirit ovat T1: 3-7.6 ja T2: 24-28.6. Konfirmaatiot ovat Torppa 1 sunnuntaina 7.7 klo 10  ja Torppa 2 sunnuntaina 14.7 klo 10. Kummi kutsutaan siunaukseen mukaan konfirmaatiossa! Päiväkoulu järjestetään keväällä (alkaa hiihtolomaviikolla) ja sen konfirmaatio on toukokuussa.

Riparilaiset on jaetaan neljään messuryhmään. Ryhmät kokoontuvat kukin kaksi kertaa, eka kerta on suunnittelukokoontuminen ja toka on messuun osallistuminen ja vastuun kantaminen.  Messuryhmissä opitaan myös ehtoollisesta. Lisäksi meille tulee yhteisiä tapaamisia huhtikuussa ja toukokuussa.

Seurakuntaan tutustutaan pahvikorttien avulla, ne jaetaan lokakuun tapaamisessa! Noudatamme mahdollisia koronarajoituksia, jumalanpalveluksen voi kuunnella myös nettiradion kautta (vanhemmat voivat allekirjoittaa korttiin) ja kaikki käynnit voi korvata jumalanpalveluksella. Luomme wa-ryhmän riparilaisille, siinä ilmoitetaan ja muistutetaan tapaamisista. Nuorten diakoniaryhmät alkavat marraskuussa, toivomme jokaisen löytävän tien ainakin yhteen tällaiseen kertaan. Myös partiossa voi käydä!

Majantallin osoite on Majantie 2, 63100 Kuortane ja se on kirkkoherranviraston piharakennus.

Tässä vielä kootusti tietoa tarvikkeista ja ulkoläksyistä:

Raamatun ja vihkon saat seurakunnalta lahjaksi, sulla pitäisi olla virsikirja ja omat kynät.

Ulkoläksyt ovat seuraavat:

• Uskontunnustus
  • Isä meidän -rukous
  • Herran siunaus
  • 10 käskyä
  • Kaste- ja lähetyskäsky Matt. 28:18–20
  • Pienoisevankeliumi Joh. 3:16
  • Rakkauden kaksoiskäsky Matt. 22:36–39
  • suoritetaan kirjallisina leirien osalta toukokuun tapaamisissa ja päiväkoulussa hiihtolomalla.

Enkeleitä, iloa ja uusia tuulia rippikouluvuoteesi!

Lisätietoja Letulta, 050 5346702 tai leena.saraste@evl.fi

Torppa kakkosen tytöt tahtoo pitää hauskaa! Tyttöjä laiturilla rippileirillä
Torppa kakkosen tytöt tahtoo pitää hauskaa!