valkoisia kukkia vihreällä taustalla

Diakoniatyön ryhmät

Päiväpiirit kokoontuvat kahdeksalla kylällä tammi-toukokuun ja elo-marraskuun välisenä aikana. Kirkonkylän, Leppälän, Lentilän ja Ruonan piirit kerran kuukaudessa. Heikkilän, Mäyryn, Salmen ja Länsirannan piirit harvemmin. Piirit kokoontuvat kouluilla, hirvikämpällä ja maamiesseurantalolla. Yhteisten tilojen puuttuessa kokoonnutaan kodeissa. Eri kylien päiväpiirien kokoontumisajat löytyvät kirkollisista.

Päiväpiiritoiminta on oman kylän kohtaamispaikka jossa kahvin ja seurustelun lisäksi keskustellaan ajankohtaisista asioista, lauletaan ja hiljennytään Sanan äärellä.

Keskiviikkokeitto on joka toinen keskiviikko kevätkaudella tammikuusta huhtikuuhun ja syyskaudella syyskuusta marraskuulle lounasruokailu seurakuntatalolla. Ruokailun hinta on eläkeläisiltä ja työttömiltä 4€, muilta 6€, alle 5-vuotiaat lapset ilman. Tarkemmat ajankohdat kirkollisissa.

Retket ja juhlat: Seurakunnan vanhemmalle väelle järjestetään vuosittain retki, joka toteutuu yleensä kesä- tai elokuussa. Kesäkirkkoon kesäkuussa kutsutaan pienkotien ja vanhainkodin asukkaita.

Alueellista ryhmätoimintaa järjestetään kuuroille, näkövammaisille, kehitysvammaisille, päihdeongelmasta ja mielenterveysongelmasta kärsiville, työttömille ja vapaaehtoistoiminnassa oleville.

Alueellinen ryhmätoiminta toteutuu yhteisenä kirkkopyhänä, leiripäivänä tai retkenä.

Nuorten diakoniaryhmä kooontuu maanantaisin koulujen työaikoina. Toimintaa ohjaa nuorisotyöntekijä yhdessä diakonissan kanssa. Tutustutaan diakonian eri työmuotoihin ja toteutetaan käytännössä diakoniaa.

Kaikesta ryhmätoiminnasta ilmoitetaan Viiskunta -lehden kirkollisissa uutisissa sekä Kuortaneen seurakunnan netti- ja facebook-sivuilla.