Virkatodistus- ja sukututkimustilaukset ovat siirtyneet 1.6.2020 lähtien Aluekeskusrekisterin hoidettaviksi. Eli emme enää toimita niitä seurakunnasta suoraan.

Lapuan hiippakunnan aluekeskusrekisterin Seinäjoen toimipiste toimii Kuortaneen seurakunnan kumppanina. Se on hoitanut 1.6.2020 lähtien osan aiemmin kirkkoherranvirastolle kuuluneista tehtävistä, kuten kirkollisten toimitusten rekisteröinnit sekä ylläpitää kirkon jäsenrekisteriä. Aluerekisterikeskuksesta saa mm. virkatodistukset, sukuselvitykset ja -tutkimukset sekä avioliiton esteiden tutkinnan.

Virkatodistus tarvitaan esim. perunkirjoitusta varten tai pankkia varten hoidettaessa kuolleen henkilön raha-asioita. Passia ja ajokorttia varten ei enää nykyisin tarvita virkatodistusta.

Hinnasto

YHTEYDENOTOT:

Virkatodistustilaukset: luovutus.akrlapua@evl.fi, p. 041 730 2591.

Muut asiat: aluekeskusrekisteri.akrlapua@evl.fi, p. 041 730 2588.

Yksityishenköt voivat tilata virkatodistuksen myös käyttämällä tilaavirkatodistus.fi -palvelua. Palvelussa käytetään tunnistautumiseen pankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta. HUOM! Sukututkimusta ei voi tilata tämän kautta.

Organisaatioasiakkaat (pankit, asianajotoimistot jne.) voivat käyttää virkatodistuksen tilaamiseen tätä lomaketta

Verkossa on mahdollista hoitaa myös avioliiton esteiden tutkinta Esteiden tutkinta -sivulla sekä liittyä kirkon jäseneksi Liity kirkkoon -sivustolla.

Sukututkimuksen voi tilata Lapuan hiippakunnan keskusrekisteristä. Yhteystiedot löydät ylempää.