Kuva: meeri Koutaniemi tyttö Kolumbiassa

Lähetys- ja avustustyö

Lähetystyö

Lähetystyö on seurakunnan perustehtävä. Jeesus antoi ennen taivaaseenastumistaan opetuslapsilleen käskyn mennä kaikkeen maailmaan ja saarnata evankeliumia kaikille kansoille. Tehtävä on yhä kesken. Se velvoittaa kaikkia Jeesuksen opetuslapsia tänäkin päivänä

Seurakunnassa on lähetystyön vastuuryhmä suunnittelemassa ja toteuttamassa erilaisia lähetystyöhön liittyviä tapahtumia:

• Vuosittain järjestetään lähetyslounaita keväisin ja syksyisin.
  • Kuortaneen Kuhinoilla on heinäkuussa lähetyksen myyntipöytä.
  • Joulun alla pidetään myyjäiset seurakuntatalolla.

Jos haluat lahjoittaa myyjäistuotteita tai tulla mukaan talkootyöhön, ota yhteyttä Elina Eskeliin, puh. 0405649668

Seurakunnan kummikohteet ovat Shangalalan lukio Angolasssa, Credo-hanke: Masai-tyttöjen koulutus Keniasssa, kehitysvammaisten lasten koulunkäynti Nepalissa sekä lasten turvakoti Dikoni Venäjällä. Jos kummityö kiinnostaa, ota yhteys Marja (Malla) Luomarantaan puh. 040 845 6367.

Seurakunnassa järjestetään vuoden mittaan eri kirkkomme lähetysjärjestöjen tilaisuukaia, mm. Kauneimmat Joululaulut -ilta neljäntenä adventtina. Niistä saat tietoa Viiskunta-lehden kirkollisista ilmoituksista ja seurakunnan nettisivuilta.

Kun tulet Kuortaneen kirkkoon, käy sytyttämässä kynttilä lähetyskynttelikköön. Näin tuet lähetystyötä.

Seurakunnan nimikkolähettejä ovat Shuhei Yamaguchi ja Johanna Hautamäki-Yamaguchi Japanissa sekä Virpi Otieno Keniassa

Yamaguchien perhe on Kansanlähetyksen lähettejä. Heistä löytyy lisää tietoa TÄÄLTÄ . Sivulta löydät myös lahjoitusmahdollisuusvaihtoehdot sekä kohdan josta voit tilata heidän lähettikirjeensä omaan sähköpostiisi.

Virpi Otieno on SLEYn lähetti. Hänestä löydät lisätietoa TÄÄLTÄ. Sivulta löydät myös lahjoitusmahdollisuudet ym. lisätietoa. TÄSTÄ voit lukea hänen lähettikirjeensä.