Vapaaehtoistoiminta

Diakoniatyö antaa mahdollisuuden ja kanavan olla avuksi ja käyttää lahjojaan toisen ihmisen hyväksi.

Diakoniakylätoimikunnat

Kylätoimikuntien jäsenet toteuttavat kotikylällään diakonian perustehtävää omien voimavarojen ja resurssien puitteissa. Diakoniakylätoimikuntien vastuuhenkilöistä muodostuu diakoniatyön vastuuryhmä, joka suunnittelee ja kehittää seurakunnan diakoniatyötä.

Lähimmäispalvelu

Lähimmäispalvelun tehtävissä tarvitaan lähimmäisiä eri ikäisille yksinäisille esimerkiksi juttukaveriksi, kauppa- tai kirkkoreissuille tai arjen käytännön tehtäviin.

Yhteisvastuukeräys

Vapaaehtoisia tarvitaan yhteisvastuukeräystä keräämään. Keräysaika on helmi-toukokuun aikana.

Diakoniatyö järjestää vuosittain koulutus- ja virkistystoimintaa kaikille vapaaehtoistyössä toimiville.

Raamattupiiriläiset ulkoiluttavat pyörätuolissa istuvia Kuismankartanon asukkaita.
Raamattupiiriläiset ulkoiluttavat Kuismankartanon asukkaita.