Kirkkomusiikkityö

Kirkkomusiikin tehtävänä on seurakunnan musiikkielämän hoitaminen: jumalanpalvelukset, kirkolliset toimitukset, kuorojen toiminta, musiikkitapahtumat ja kristillinen musiikkikasvatus. Musiikkityö on mukana niin häissä kuin hautajaisissakin sekä erilaisissa tilaisuuksissa kinkereistä lauluiltoihin ja eri työalojen tapahtumiin. Musiikkityö tarjoaa kaikille ikäryhmille vauvasta vaariin evankeliumia musiikin keinoin.

Katsokaa tarkemmin, jos teillä vain on mahdollista, kuortaneen seurakunnan diakonia- ja musiikkityö Facebook sivuilta erilaisista musiikkityön ja diakonian ajankohtaisista tapahtumista

Tervetuloa kaikki laulamaan kuoroihin niin entiset kuin uudetkin laulusta kiinnostuneet:

Sopusointu laulukuoron harjoitukset  klo 19 srk-talolla ja jatkuu joka toinen keskiviikko

Kirkkokuoron harjoitukset klo 17 srk-talolla ja jatkuu samalla tavalla torstaisin

Laulaminen vaikuttaa ihmiseen sekä fyysisesti että psyykkisesti. Hyräily rauhoittaa, kuorossa laulaminen vahvistaa yhteisöllisyyttä, ja laulutunnilla käymisen sekä laulamisen on todettu lisäävän hyvänolon tunnetta, onnellisuutta ja vähentävän emotionaalisia jännitteitä.

Yhtäältä kuorolaulu on harrastuksena musisointia ja ajanvietettä sekä tarjoaa voimakkaita yhteenkuuluvuuden ja yhdessä tekemisen tunteita. Toisaalta laulaminen virkistää jo fyysisenä suorituksena kehoa ja lopulta pidemmälle vietyä laulunopiskelua voi pitää jopa kehonhuoltona.

Menneitä tapahtumia:

Kuortaneen Kirkkokuoro 70 vuotta

su 5.5 klo 10 Sanajumalanpalvelus Kuortaneen kirkossa

srk-talolla keittolounas ja täytekakkukahvit sekä pienimuotoinen Kirkkokuoron juhlakonsertti

TERVETULOA

Kirkkokuoro